tirsdag den 27. juli 2010

Et virvar af tanker...

Her er lidt forskellige tanker, små digte som er kommet til mig når en bestemt følelse har domineret min dag.


THIS IS JUST ME, BUT i AM

I’m the one you fear to lose, just ad much as you fear me near
I’m the monster under you bed
I’m the elephant in the room
The one referred to as; the name we do not say out loud

LIVETS LISTE

Så mange opgaver på livets liste
Så mange krav
Så mange håb
Håb sat til mig
Håb jeg ikke kan indfri
Et pres
Der ligger tungt på mine skuldre
Har lyst at løbe
Ikke at kigge mig tilbage
Måske Tornerose selv byggede den tjørnehæk for at være i fred
Måske Snehvides mor ikke ønskede at gøre hende ondt
Men at Snehvide i stedet løb fra ansvaret der hører med til livet
Måske Rapunsel selv låste sig inde i tårnet og smed nøglen væk
Måske hun blev svigtet og såret og valgte at trække sig tilbage
Måske er de eventyr vi drømmer om
De eventyr vi er opvokset med
En anden side af den virkelighed hvorfra de kom
NNJ 15.07.2010

lIVETS LÆNKER

Vi er alle bundet af lænker i livet
Hård er dagen disse lænker mærkes
Hårdere er dagen man indser
At det er en selv, der låste og smed nøglerne væk
NNJ 15.07.2010

EN SOM BETYDER NOGET

Nogle mennesker kan man have kendt en livstid
Men aldrig kommet tæt
Andre kan man møde med et blik
Og i samme øjeblik
Har du aldrig følt dig tættere på nogen anden
En som tager ensomheden væk
En som ikke behøver spørge hvordan du har det
De ved det allerede
En som forstår dig når du siger
Du ved hvordan det er
De ved det bare
De forstår det bare

THE FORBIDDEN FEELING

I know I shouldn’t
But I do
I miss you
I barely know you
But you feel so close
Is scares me
I’m afraid
That I should be afraid
Afraid of what’s going on
We are just friends
Close friends
Really close
Isn’t that alright?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar