torsdag den 19. maj 2011

Når livet gør ondt

Øjet kan tindre og munden kan le, for at skjule det indre som ingen må se.

ikke alle dage kan øjet tindre på kommando
når glæden intet sted i kroppen har at bo
ikke alle dage kan munden fake en latter
ting gør ondt jeg selv ikke fatter
på de dage bliver jeg bag nedrullede persienner
undgår alt og alle jeg kender

tøjet, dynen og tæpperne holder kroppen varm
tv og radio fortrænger stemmernes larm
mobilen er stille, livet har jeg glemt, og det har glemt mig
livet der før var let, er ikke længere en leg
eller også har jeg glemt hvordan man gør
forstenet i mit mørke bag den låste dør

Så mange ting jeg skal og bør
så meget man skal nå inden man dør
aftaler, skolen, lektier, arbejde, rengøring, hund
vægten daler dagligt, pund for pund
pillerne tager appetitten,gør pupillerne støre og gør mig søvnløs
rodet voksner, kommer længere bagefter med alt, men ligger stadig i min døs

frustreret over min manglende energi
mangler struktur og mangler pli
for svag og sølle til at rette ryggen
leder efter styrken til at genfinde lykken
indtil da vil øjet tindre og munden le
for at skjule det indre som ingen må se.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar